Když rozevřete peněženku Čecha, uvidíte minimum hotovosti, hromadu účtenek a také kupu slevových karet. V nedávném průzkumu se ukázalo, že Češi jsou doslova sběrateli slevových karet, ovšem otázkou je, jestli slevové karty vůbec využíváme či jestli nám jen zabírají místo v peněžence, kam by mohla přijít případná hotovost.
Nedávný průzkum poukazuje na to, že pro Čechy je nakupování ve slevách jakýmsi sportem, v němž jsou mistři. Buď ve slevách nakupujeme, nebo slevy vyhledáváme v rámci poukazů a podobných kartiček.
Průzkum ukázal, že zhruba čtyři z pěti lidí mají několik věrnostních kartiček ve své peněžence. Ovšem jen tři z pěti používají zmiňované slevové karty či kupony. Ostatní je v peněžence jen “mají”, nepoužívají je ani tehdy, kdy slevy jsou dostupné. Češi se tak obírají o své vlastní peníze, když zapomínají na to, jaké slevové kupony ve své peněžence ukrývají.
Jaký je obvyklý počet věrnostních karet?
Vlastnit jednu, dvě či tři kartičky už zkrátka není v módě. Lidé si dnes vyžadují slevové kartičky naprosto na cokoli, proto jich ve svých peněženkách ukrývají i víc než deset. Jedná se o zhruba každého šestého Čecha, který ve své peněžence skrývá deset a více karet, dokonce každý devátý ztratil o svých slevových kartičkách přehled, tudíž je pravděpodobné, že každý devátý Čech má v kartičce i dvacet či třicet kartiček do každého krámu ve městě.
Ženy jako věčné nákupní maniačky
Zejména o ženách se ví, že milují nákupy, tím pádem vyhledávají slevy. A právě ony jsou nejčastějšími majitelkami slevových kartiček.
Slevové kartičky se vlastní velmi často do drogerií, dále také do lékáren nebo případně do supermarketů a hypermarketů. Slevové kartičky se také začaly nabízet i ve značkových parfumeriích, kosmetických firmách či na České poště, kde lze ušetřit na každém odeslání dopisu či balíku.