I když se zdá být první vlna koronaviru úspěšně zdolána, přesto se svět nevrací do normálu. Všichni očekávají jednu velkou krizi, která se na nás line a která pravděpodobně co nevidět udeří. Zatím se takzvaná koronavirová krize ukazuje jenom svými růžky, nikoli ve své plné velikosti. I možná to je důvod, proč došlo zejména u nás k oslabení chuti do podnikání. Před dobou koronavirovou byl o podnikání poměrně zájem, ale to se po úderu nového typu onemocnění rapidně změnilo. Chuť do podnikání však vlivem nemoci utichla i ve světě, nejen v tuzemsku. To prokázal nedávný výzkum.
S rozšiřujícím se novým typem onemocnění také došlo k rozšíření nových trendů na trhu práce. Řada lidí přišla o práci, na druhou stranu někteří lidé konečně objevili, v jakých odvětvích se skrývá moc, respektive jaká odvětví dokážou krizi zvládnout či z ní dokonce vytěžit. I to mělo velký vliv na měnící se trendy na trhu práce.
Jen dvacet procent Čechů by se vydalo na podnikatelskou dráhu
Zatímco před úderem koronaviru se Češi pouštěli do podnikání poměrně s radostí a někdy až bezhlavě, nyní by vyměnilo zaměstnaneckou dráhu za tu podnikatelskou jenom dvacet procent lidí, což je poměrně málo. Pokud bychom měli srovnat Česko a zahraničí obecně, řekli bychom, že v zahraničí je touha po podnikání zhruba dvojnásobná, ovšem taktéž nedosahuje takové velikosti jako před úderem koronaviru.
Lidé si najednou váží svého zaměstnání
Říká se, že všechno zlé je pro něco dobré, a i v tomto případě se dá toto pořekadlo použít. Díky novému typu onemocnění, který se prohnal nejen Českou republikou, ale i světem jako velká ničící lavina, si řada lidí konečně začala vážit svého zaměstnání. Dokonce řada lidí uvedla, že je nakonec se svým platovým ohodnocením naprosto spokojena.
Nezaměstnanost poroste
V současné době místo zájmu o podnikání roste zájem o to, aby se udržela práce. Lidé si totiž dobře uvědomují, že se k nám ještě něco špatného line a že se bude pravděpodobně propouštět. Ne sice plošně, ale spíše sektorově.