Chybuje firma, která se domnívá, že firemní zkušenosti, hodnocení či reference a recenze nepotřebuje k tomu, aby byla úspěšná. Taková firma by si měla uvědomit jeden zásadní fakt, a sice že až devadesát procent zákazníků si nejdříve pročte reference, než si nějakou věc koupí. To je zkrátka fakt, který potvrzuje nejeden průzkum. Jistě i lídři společností to dělají, když si chtějí koupit nový počítač, nový mobilní telefon nebo granule pro psího společníka.
Na základě průzkumů tak lze konstatovat, že recenze se velkou měrou podílí na tom, jak firma bude úspěšná a jak vysoké bude mít zisky. Jak již bylo zmíněno, více jak devadesát procent klientů si pročítá reference předtím, než si produkt či službu koupí. Řada lidí také při průzkumu uvedla, že firmu hodnocenou pod čtyři hvězdičky neosloví.
Díky firemním zkušenostem a hodnocení jsou firmy viditelnější
Stejně tak si jen hrstka lidí uvědomuje, že hodnocení dělají firmy viditelnější. Bylo zjištěno, že čím více referencí a recenzí firma má, tím lépe ji internetoví vyhledávači hodnotí. Například pokud má firma zaměřující se na poradenství v oblasti BOZP a PO hodnocení mnoho, Google ji automaticky ve výsledcích vyhledávání posouvá na přední příčky. A to je pro firmu dobrá zpráva.
Z posledních informací vyplývá, že u Googlu hraje hodnocení firem velkou roli, konkrétně rozhoduje o postavení ve vyhledávání z deseti procent.
Díky referencím se o firmě více mluví
Hodnocení firem dělá opravdu hodně. Nejen, že se firma stává více viditelnější, ale také se o ní začíná daleko víc mluvit. Firmy by si tak měly zakládat především na dobrých referencích, protože negativní reference (byť je jen jedna) se šíří jako lavina a může nenávratně poškodit jméno společnosti. Kladné reference se tak rychle nešíří, bohužel.
Recenze také mohou zvýšit důvěryhodnost společnosti. Opět platí, že by se měla firma snažit získat co nejvíce kladných referencí, jelikož právě ty ovlivňují objem prodejů a tedy i zisky společnosti.