K přilákání potenciálních zákazníků už není nutné stavět křiklavé billboardy u dálnice nebo si platit drahou reklamu v metru či v televizi. Povědomí o vaší značce můžete zvýšit i jinými způsoby, které jsou stejně efektivní.
Vybízejte zákazníky k hodnocení
Říká se, že nejhůř se prodává zboží, o kterém nikdo nemluví. Nejen hodnocení výrobků, ale i celkové hodnocení firem je totiž pro zákazníky při výběru nesmírně důležité. Firemní hodnocení může napovědět, jak dlouho trvá expedice, jak se vaše firma staví k reklamacím, jak se zákazníky komunikujete a zda se k vám lidé rádi vrací. Snažte se tedy vybízet zákazníky k recenzím a hodnocení firem, kde se mohou podělit o své firemní zkušenosti.
Využijte online marketing
Investujte do opravdu dobrých a přehledných webových stránek. I na ně zakomponujte několik hodnocení od zákazníků. Stránky musí být uživatelsky přívětivé, přizpůsobené vyhledávačům pomocí metod SEO marketingu a graficky dotažené do posledního detailu.
Sociální sítě jsou už dnes samozřejmostí. Pravidelně na ně přidávejte příspěvky, odpovídejte na komentáře, sdílejte příspěvky, ve kterých jste označení a investujte do reklamy. V úvahu přicházejí jak placené příspěvky, tak spolupráce se známými influencery.
Většina lidí dostává denně hned několik reklamních e-mailů. Tak proč by se měli přihlašovat k odběru i toho vašeho? Třeba proto, že jim za to něco nabídnete. Slevu, malý dárek nebo třeba možnost účastnit se soutěže. Do e-mailů zahrňte jen ty nejpodstatnější informace za několik dní, pokud budete zákazníky zahlcovat, zase se z e-mailingu odhlásí.
Nástroje offline marketingu
Online marketing není všespásný. Podpořte zajímavé akce ve vašem okolí, účastněte se veletrhů a konferencí, dostaňte své logo na letáky nebo reklamní předměty. Pokud máte kamennou prodejnu, můžete nástroje offline marketingu využít ještě lépe. Když budete jednat chytře, investice se vám několikanásobně vrátí.