Jelikož žijeme v poměrně rychlé době, je třeba si trochu „pohnout“. Musíme se rychleji zdokonalovat, musíme rychleji vymýšlet nějaké inovace, které nám mohou pomoct do budoucna. Jelikož je současný svět rychlý, snažíme se si ho jakkoliv usnadňovat, hledáme možnosti, jak ušetřit trochu času. Možná i to je důvod, proč se nejen naše automobilky začínají specializovat hlavně na samořízené vozy, v nichž se vidí automobilová budoucnost. Pokud nebudeme řídit vůz, většinou si při této cestě stihneme leccos dojednat, přečíst si emaily, vyřídit korespondenci. Jenže otázkou je, jestli konkrétně samořízené vozy nebudou naší zkázou?
Samořízené vozy jsou samozřejmě velice zajímavým úkazem, který se vyskytl na automobilovém trhu. Většinou je ještě řada v nich v testování, ale i přesto už nyní najdeme celou řadu takových vozů i na českých silnicích. Nyní se však ukazují i tmavé stránky tohoto skvělého inovačního nápadu, díky kterým od výroby těchto vozů odstupuje celá řada automobilek. Proč se tak děje? Mohou samořízené vozy nějak ovlivnit provoz na českých dálnicích a silnicích?
Nejsou tak bezpečné, jak předpokládáme
Jelikož je auto jen jedna velká technika, musíme mít na paměti, že na techniku není zrovna vždycky spolehnutí. Technika může selhat kdykoliv. Lidé si to však neuvědomují, často berou tento „zázrak techniky“ jako něco, čemu nemusí věnovat jakoukoliv pozornost. U volantů často usínají, jsou roztěkaní, rozptýlení – věří stoprocentně technice, což je chyba.
Lidé by nezvládli převzít kontrolu nad vozem, kdyby došlo k poruše
Díky tomu, jak jsou lidé nezodpovědní a opravdu spoléhají na techniku, jak si neuvědomují, že se může i takové auto pokazit z ničeho nic, jak usínají za volantem, když vědí, že auto řídí zcela samo – při problému by je to mohlo stát bohužel život. Kdyby se totiž něco porouchalo a lidé by ihned museli převzít kontrolu nad autem, nestihli by to, mnohdy by si ani nepovšimli toho, že je něco třeba udělat.
Aby tento „zázrak techniky“ nakonec opravdu nebyl zkázou naší společnosti.