Pokud jezdíte do Prahy autem, pak vás jistě už nebaví věčné kolony na dálnici D1. Kolony jsou na dálnicích naprostým zvykem, ale zde se kolony přibližují třeba ke dvěma hodinám stání, což je například při tří hodinové cestě celkem otrava. Dálnice D1 je však bohužel ve stále rozkopaném stavu. Neustálé se totiž provádějí opravy, které jen tak neberou konce. Konečně se však po několika měsících dozvídáme zprávu, že ten nejhorší a nejproblematičtější úsek je konečně opraven.
Jedná se o úsek před Brnem, kde se jednalo o opravdu zhruba šestikilometrového úseku mezi odpočívadlem Devět křížů a Velkou Bíteší. Právě tady docházelo k těm největším kolonám a poměrně často zde taky docházelo k mnoha nehodám, které byly samozřejmě způsobeny nepozorností a netrpělivostí mnoha řidičů. Konečně je však tento problematický úsek opraven, ale s opravami se ještě ani zdaleka nekončí.
Proč byla oprava tak zdlouhavá?
Tento úsek trvalo opravit asi nejdéle. Předpokládá se, že už další opravy půjdou jako po másle. Tento úsek se opravoval tak dlouho, protože se jedná o nejstarší kousek na D1. Dokonce má toto místo i svou pověst – dříve se zde prý na tomto rozhraní povražďovaly svatební průvody. Na památku každé z obětí se připomíná dodnes vztyčený kříž.
Tato pověst se nám však dostala do současnosti v tak děsivě podobné formě, že už to opravdu není jenom pověst. Právě v tomto úseku totiž docházelo a dochází k těm nejtragičtějším nehodám.
Zkrátí se konečná doba opravy?
Pokud jste si bláhově mysleli, že teď už půjde všechno po másle a konečné opravy dálnice D1 skončí dříve, než jak je plánováno, pak bohužel. Plánovaný konec v roce 2020 bohužel stále platí. Je vyčleněno více jak dvacet miliard korun. Do konce letošního roku by se řidiči měli dočkat zhruba šedesáti kilometrové už zrekonstruované silnice. Dokonce by se letos měla dokonči ještě i oprava úseku Psáře-Soutice.